Ask Me Napisz do nas... Wyślij
^Back To Top
Get Adobe Flash player

Tibian.pl

Aurera Global

Tibijka.net (OLD)

Donate

Jeżeli masz możliwość, to wspomóż nas ;)

paypal.me/tibianpl



» Top Donate: «

 

Quist: 5

Pawel: 15zł

Tibijczyk: 10zł 

Xavato: 7zł

Zerivs: 2zł

 

 

Stats

Użytkowników:
1
Artykułów:
22
Odsłon artykułów:
65950

Obecnie

Odwiedza nas 20 gości oraz 0 użytkowników.

Poradnik



WindBot Ogólnie
Tutaj możesz znaleźć podstawowe informacje , które każdy powinien znać aby korzystać z WindBota.

Jak wczytać skrypt?


Jak zapisać skrypt
[IMG]File -> Save -> Save Both[/IMG]

Jak edytować konfiguracje Skryptu
Po więcej informacji , przeczytaj ten temat


Poniżej pokazane jest jak WindBot Script Setup wygląda i możesz to znaleźć w zakładce Cavebot -> Settings




Jeślij potrzebujesz więcej informacji o zmiennych w konfiguracji należy ustawić kursor myszy na danym elemencie i pojawi się okno z dokładnym opisem

1. Healer

Healer jest odpowiedzialny za leczenie naszego bohatera . Nasz healer jest skonfigurowany na wszystkich formach leczniczych . Możesz się uleczyć za pomocą czaru , runek , potionów . Na większości serwerów możesz użyć mikstury leczenia w tym samym czasie co użycie jakiegokolwiek czaru na leczenie.

Podczas konfiguracji Healera możesz zobaczyć 3 różne symbole :

- Reguła Leczenia działa i jest włączona
- Reguła Leczenia jest wyłączona
Twoja postać nie spełnia minimalnych wymagań ( zła profesja , za niski lvl za niski mlvl)

Spell Healer

Jest używany aby uleczyć naszą postać z czarów lub runek gdy nasza postać ma niski poziom HP . Ma najwyższy priorytet spośród 3 opcji leczenia.
W pierwszej kolejności powinieneś wiedzieć , że tabela z czarami pokazana jest na podstawie ich priorytetu . Pierwszy będzie miał wyższy priorytet niż te pod nim itd. Czyli innymi słowami , pierwszy czar na samej górze będzie wywołany jako pierwszy w kolejności , następnie drugi , jeżeli spełniamy wymagania .

Jak Ustawić naszego Spell healera?

Rule Name Możemy ustawić jakąkolwiek nazwę , nazwa nie ma wpływu na zasadę leczenia
Spell Możemy wybrać dowolony czar , pod warunkiem że nasza postać spełnia kryteria owego czaru (lvl , mlvl , profesja) Pozwoli to uniknąć bezsensownego spamu czaru , którego i tak nie możemy użyć .

Condition Ustawimy tutaj warunki używania danego czaru .

Health Below: Zaklęcie będzie używane gdy nasza ilość hp jest poniżej X
Health Percent Below: Zaklęcie będzie używane gdy nasz % HP jes poniżej X
Health Missing Above: Zaklęcie będzie używane jeżeli nasze zdrowie jest powyżej jakiejś normy , to znaczy Twoje full hp -X

Informacje :
X to oczywiście wartość liczbowa , w która wstawimy nasz wybór .

Extra Condition:
Up to...: Czar będzie używamy dopóki twoje zdrowie nie spadnie do X , czyli jeżeli ustawimy np. wartość 400 , skrypt będzie dopiero nas leczył jak osiągniemy tą ilość HP .

Przykład:






Potion Healer
Potion Healer działa na takiej samej zasadzie co Spell healer. Czyli po prostu wszystkie wartości które ustawialiśmy tam dotyczące HP , teraz dotyczą tylko i wyłącznie MANY. Oczywiście można ustawić także great spirit potion , można ustawić obie wartości .

Condition Healer
Używamy tej opcji po to by uzdrowić naszą postać pod pewnymi warunkami . Może być również stosowany do konfiguracji auto-hasters lub auto-manashilder.


WindBot Warunki:

zatruty
palący się
naelektryzowany
kwawiący
sparaliżowany
brak manashield
brak wzmocnienia
przeklęty
Not invisible
brak szybkości
Poisoned & Dmg Above - Jeśli twoja postać jest otruta i poison zabiera więcej niż X obrażeń
Cursed & Dmg above - Jeśli twoja postać jest przeklęta i przeklęstwo zabiera więcej niż X obrażeń
Burning & Dmg Above - Jeśli twoja postać płonie i palenie zabiera więcej niż X obrażeń
Electrified & Dmg Above - Jeśli twoja postać jest naelektryzowana i prąd zabiera więcej niż X obrażeń
Bleeding & Dmg Above - Jeśli twoja postać krwawi i krwawienie zabiera więcej niż X obrażeń
Manashield time below - Tutaj wpisujemy wartość X czyli czas po jakim manashield ma zostać ponownie włączony , czyli np. wpisujemy 20 jeżeli chcemy 20 sekund przed końcem manashield mieć kolejne
Strenght time below - Tutaj wpisujemy wartość X czyli czas po jakim strenghted ma zostać ponownie włączony , czyli np. wpisujemy 20 jeżeli chcemy 20 sekund przed końcem strenghted mieć kolejne
Haste time below - Tutaj wpisujemy wartość X czyli czas po jakim szybkość ma zostać ponownie włączona , czyli np. wpisujemy 20 jeżeli chcemy 20 sekund przed końcem szybkości(haste) mieć kolejne
Invisible time below Tak samo jak wyżej tylko tyczy się niewidzialności

Przykład:




Mana Trainer
Używany jest do spalania many , kiedy twoja mana przekracza jakiś próg .

Jest kilka możliwości spalania many :
*Making Runes (Robienie Runek) - Jeśli wybierzemy opcję make rune spell , zadziała tylko wtedy jeśli mamy blank runki w widocznym miejscu w plecaku
*Attacking Spell (Atakujące Czary) - Jeśli wybierzemy opcję Attack spell , zadziała tylko wtedy jeśli nasz cel jest w zasięgu danego czaru
*Extra Condition Spells (Dodatkowe czary) - jeśli wybierzemy haste(szybkość) , manashield (Utamo vita) , lub invisible (niewidzialność) czar , zadziała tylko wtedy jeśli poprzedni czar dopłynie do końca .
*Healing or Support Spells (Leczenie lub Pomocnicze czary) - Jeśli wbierzemy healing lub support spells , zadziałają tylko wtedy gdy osiągniemy wymagania dla danego czaru

2. Cavebot
Jest odpowiedzialny za to by nasza postać sama expiła.

Ustawienia

Tutaj możesz aktywować i wyłączyć Bota . Skonfigurować Opcje. Stworzyć własne ustawienia , edytować gotowe skrypty i ustawienia.

Cavebot Options (opcje)

Shovel, Rope, Machete, Pick - Tutaj ustawiamy narzędzia które nasz bot powinien używać na danym terenie
Pause Bot on Death - Bot automatycznie przestanie pracować , gdy nasza postać zginie
Auto-Refill Ammo - Funkcja dla Paladynów . Sprawdza dany rodzaj amunicji i automatycznie dokupuje gdy jest mniej niż X wartość , skrypt działa gdy amunicja jest widoczna w plecaku .
Node Range - Dzięki tej opcji nasza postać będzie od czasu do czasu chodziła na tak zwane spacery , czyli po prostu będzie wykonywała te same czynności , ale używając innych dróg , czyli nie będzie powtarzać tych samych czynności notorycznie , pomaga to w niedostaniu bana.

Opcje wyszukiwania ścieżek

Walk Through Players Jeśli mamy tą opcje zaznaczoną pozwoli nam przechodzić przez innych graczy
Walking Method Możesz wybrać opcję pomiędzy chodzeniem strzałkami lub map clickiem
Map-Walk Distance Musisz mieć włączoną opcje Map click . Trzeba rozważyć i ustawić zakres między każdym kliknięciem na mapie a swoją postacią.
Walkable IDs Itemy które nasz bot będzie ignorował podczas botowania . Bot będzie po nich chodził (parcele , fire fieldy , skrzynki)

Scripter:

Skrypty dodawane tutaj będą tylko wtedy działały gdy nasz cavebot jest wlączony

SPECJALNE OBSZARY

Tutaj można ustawić obszary, które należy uwzględnić podczas cavebotingu.



ComboBox:
Tutaj ustawiamy pozycję aby dodać obszar wewnątrz Combo boxa i nastepnie klikamy Dodaj nowy obszar specjalny

Buttons:
Wystarczy kliknąć przycisk który chcesz dodać jako specjalny obszar

Ustawienia special area
Coordinates X,Y,Z kratki
Size Rozmiar twoich special area począwszy od współrzędnych.
Avoidance 0 jest nie do uniknięcia 250 jest maksymalnym unikaniem
Wait Time Czas pomiędzy jednym krokiem a drugim . To jest do chodzenia wolniej w pobliżu special area
Policy Opcja jeśli chcemy ignorować jakąś powierzchnię . Możemy ustawić tylko atakowanie , na cavebotingu albo obydwa.
Extra Policies jeśli chcemy zignorować special area w ramach pewnych okoliczności

Wskazówka : Żeby swtorzyć Special area widoczne na ekranie musimy włączyć opcję SpecialAreas.lua w HUD

Waypoints

Waypoints Detailed

Walk osiągnie dany SQM
Node Will reach any sqm inside the node range. Node range is setted on settings.
Stand Będzie chodzić dokładnie na tym SQM , jeśli to możliwe
Shovel Używane do otwierania jakichkolwiek jaskiń
Rope Używane do ropowania się z każdej dziury
Machete Bedzie ciął daną kratkę za pomocą maczety
Ladder Będzie wchodził po drabince na danej kratce
Use Będzie używał górnej pozycji na tej kratce
Action Używane, aby dodać pewne skrypty Cavebot, do rozmawiania z NPC , do sprawdzania stanu naszych supplies , sprawdza lokacje .
Lure Działa tylko podczas atakowania
Waypoint Range Działa tak samo jak Node , ale możesz edytować każdy rodzaj waypointu
Waypoint Label Nazwa waypointu

3. ATAKOWANIE

Ta część poradnika odpowiada za automatyczne atakowanie potworów . Możesz tu ustawić zasady atakowania wszystkich potworów.

Ustawienia
Profile - Możesz ustawić listę atakowania na tylu profilach ilu chcesz
Diagonal Movements - Opcja umożliwia botowi chodzenie na ukosy , podczas atakowania potworów
Non-Pvp Mode - Za pomocą tej opcji nasz bot będzie ignorował graczy na naszym ekranie w chwili używania czarów lub runek obszarowych
Priorities - Ustawiamy tu w jakiej kolejności nasz bot ma atakować potwory , większy numer oznacza większy priorytet , więc jeśli chcesz atakować najpierw potwory z mniejszą ilością HP od pozostałych potrzebujesz ustawić większy priorytet na Życie . Poniżej możesz sprawdzić dokładne szczegóły poszczególnych priorytetów .

Health Priorytet na potwory z niskim HP
Proximity Priorytet na potwory blisko ciebie
Danger Priorytet na potwory z wyższym poziomem zagrożenia
Random Priorytet na losowe atakowanie potworów
Lure Priorytet na ścieżki które pozwolą ci szybciej dotrzeć do celu
Stick

Target must be Reachable Będzie atakował tylko potwory które są w jego zasięgu
Target must be Shootable Będzie atakował potwory które są w jego zasięgu strzelania

TargetList
Tutaj ustawiamy zasady atakowania poszczególnych potworów

Jak ustawić nasze atakowanie?
Settings - Ustawienia są oparte na zakresie HP potwora. Przykład Ustawienie 1 dla zasady jeśli cel ma od 40 do 100 % i Ustawienie 2 jeśli nasz cel ma 0 do 40% HP.
HP Range - Zasięg HP potwora do wykonania akcji
Danger - niebezpieczny poziom potworów Targeting -> Settings > Profile's Priorities > Danger
Must Attack Me - Jeśli ta opcja zaznaczona jest to będzie atakował potwora pod warunkiem , że potwór pierwszy nas zaatakuje
Only If Trapped - Jeśli ta opcja zaznaczona jest to będzie atakował nawet 1 tylko wtedy kiedy jesteśmy w trapie
Don't Loot - Jeśli ta opcja zaznaczona jest nie będzie zbierał loota z danego lub z wszystkich potworów
Play Alarm - Jeśli potwory pojawią się na naszym ekranie będzie słychać dźwięk. Używany jako alarm do Bossów .
Sync Spell With Attacks - Będzie synchronizował ataki w walce w ręcz z czarów Killing Strategy


Najważniejsza opcja atakowania . Tutaj możesz zdefiniować zachowanie twojej postaci przeciwko potworom


Avoidance
- Aby uniknąć pewnych ataków potwora


Avoid Beam
Używane by być poza zasięgiem Beam czarów. Pozwoli uniknąć stania twarzą w twarz z potworem.

Avoid Wave
Używane w odległośći pozwoli nam być poza zasięgiem wave .


Stance
Ustawiamy tutaj jak nasza postać ma chodzić (lub nie jeśli ustawiliśmy że w pewnym momencie się nie porusza)


Strike
Zmierzy się z potworem

Approach
Dotrze do potwora i będzie stał po przekątnej , używane z avoidance do omijania beams and waves

Circle
Będzie utrzymywał dystans od potwora chodząc w kółko .

Reach
Dotrze do potwora nie ważne czy naprzeciw potwora czy po przekątnej

Reach & Strike
Dotrze do potwora naprzeciw niego

Reach & Circle
Dotrze do potwora i zacznie biegać z nim "w Ruch Koła"

Lure & Stand
Będzie lurował potwory do danego miejsca które ustawimy w cavebocie i będzie je atakował stojąc tam

Lure & Circle
Będzie lurował potwory do danego miejsca które ustawimy w cavebocie i będzie z nimi biegał dookoła

Keep Away
Będzie atakował potwory i uciekał

Wait & Keep Away
Będzie czekał aż potwór osiągnie dany dystans pomiędzy tobą a nim i zacznie znowu uciekać

Lure & Keep Away
Będzie lurował potwory do danego miejsca które ustawimy w cavebocie , atakował i uciekał

Wait & Lure & Keep Away
Będzie czekał aż potwór osiągnie dany dystans pomiędzy tobą a nim , następnie lurował do danego miejsca które ustawimy w cavebocie , atakował i uciekał

Away in Line
Będzie atakował tylko potwory które biegną w linii

Wait & Away in Line
Będzie czekał aż potwór osiągnie dany dystans pomiędzy tobą a nim i zacznie uciekać w linii

Lose Target
Będzie uciekał od potwora dopóki nie wyskoczy wiadomość (Target Lost - Cel zgubiony)


Przykłady:





Konfiguracja kategorii atakowania

Kategorie w atakowaniu są używane do ustawienia tej samej strategi zabijania , dla ilu potworów chcesz.

To co musisz zrobić to tylko dodanie potwora do tabelki atakowanie (targeting) ustawić literkę dla ich kategorii i stworzyć nowy cel zwany

category "letter"
i ustawić twoją strategie zabijania .


przykład



4. Looting
Używany do tworzenia naszego loota , jakie itemy ma podnosić i z jakich potworów


Ustawienia


Looting Profiles
Możesz ustawić różne profile lootowania dla różnych list lootowania . Może to być przydatne do tworzenia skryptów przystosowanych dla każdej profesji

Looting Range
Dystans pomiędzy tobą a ciałem potwora , który będzie otworzony i opróżniony

Move Items Quickly
Jeśli ta opcja jest zaznaczona , będzie przenosił itemy z ciała potwora do naszego plecaka szybciej

Eat Food From Corpose
Zjada jedzenie z potwora

Open Next BP
Jeśli nasz plecak jest pełny , otworzy kolejny plecak pod warunkiem , że będzie on w środku obok naszego loota

Open BPs at Login
Otworzy automatycznie nasz plecak z lootem po zalogowaniu się do gry

Valuable Bodies
Ustawiamy looting price który uważamy za cenny

Ultra-Valuble Bodies
Ustawiamy looting price , który uważam za bardzo cenny

Only Open Valuable Bodies
Bot będzie tylko otwierał i zabierał loota , jeśli w środku będzie tyle kasy ile spełnia naszym wymaganiom ( do ustawienia)

Looting Destinations
Tutaj możemy dodać tyle plecaków ile chcemy by były powiązane z naszym lootem



Loot List


Jak Automatycznie generować Listę Loota

W Windbocie możemy generować listę loota bardzo szybko.

1. W pierwszej kolejności musimy stworzyć nasz
targeting list

2.Kliknąć na
Auto-Generate Loot List
i wybrać itemy które chcemy.

3. Kliknąć
Apply
i już gotowe !



Jak ręcznie dodać nowy item


Name
Nazwa itemu

ID
Jeśli item który chcesz dodać jest w Windbocie , ID ustawi się automatycznie

Sell Price
Cena u npc (sprzedawanie)

Weight
Waga danego itemu

Destination
Możesz napisać nazwę plecaka lub użyć któregoś plecaka ustawionego w looting destination settings

Action
Co zrobić z danym itemem

Loot Condition
Będzie lootował pod kilkoma warunkami

Has cap to loot
Będzie sprawdzał czy waga itemu jest mniejsza niż nasz aktualny CAP

Cap Above
Będzie lootował pod warunkiem , że nasz Cap jest większy niż wartość jaką ustaliliśmy

Has less than
Będzie lootował pod warunkiem , że mamy mniej niż X itemów w widocznym plecaku

Item Category
Możemy dla każdego itemu ustawić kategorię , za pomocą której szybciej będzie można generować listę itemów


Jak automatycznie ustawić looting destinations ( do którego plecaka nasz loot powinien być przeniesiony)


1. Musimy się upewnić , że mamy
looting destination list
włączone w ustawieniach

2. Ręcznie wybieramy kategorię
set categories
naszych itemów w liście loota

3. Klikamy Category -> Looting Destination

4. Wpisujemy literę
letter
naszej kategorii w
backpack box
co chcesz by było lootowane . Jeśli chcesz lootować więcej niż jedną kategorię do tego samego plecaka zmień kategorię na tą samą literę

5. Kliknij Ok i jest zrobione

5. Supplies


Ta część bota jest odpowiedzialna za dostawę naszych supplies , czyli bot będzie chodził kupował manasy , potiony itp . Do zarządzania tym możemy użyć Lua scriptu , obliczyć ile pieniędzy potrzebujemy do ponownego zaopatrzenia się w supplies , kupować


Ustawienia

Tutaj możemy zarządzać naszymi profilami , ustawić profile zgodnie z lvl czy profesją


Supply List



Szczegóły

Name
Nazwa itemu , może być to jakikolwiek potion , runka , amunicja

ID
Jeśli item który chcesz tu użyć jest w bazie Windbot , ID ustawi się automatycznie

Buy Price
Cena itemu u NPC

Weight
Waga danego itemu

Leave Cave At
Ile itemów potrzebujemy aby opuszczał jaskinie bot (Będziemy potrzebować Lua scriptu do sprawdzenia tego)

Rule
Zasady kupowania itemów od NPC

Up Too
Dokładna ilość itemów do kupienia

Down to Cap
Będzie kupował tyle ile zdoła unieść

Destination
Możemy wybrać miejsce dla itemów zakupionych od NPC


Lista funkcji które działają z Supply list

-needresupply(cap, optional category) Dajemy True , jeżeli chcemy by bot wracał na expowisko w przeciwnym wypadku FALSE

-resupply(optional category) Dotyczy operacji handlowych , kupowanie supplies itp.

-depositerbank(optional category) Depozytuje kasę i wyciąga jeżeli trzeba na supplies


6. Ustawienia


Używane do zmiany sposobu wykonywania czynności przez Bota , związana z naszą klawiaturą i myszką


Ustawienia klawiatury


Keyboard Mode

Simulate Keyboard
Bot będzie symulował naszą klawiaturę , więc możemy korzystać z komputera podczas gdy nasz bot botuje.

Control Keyboard
Bot przejmie kontrolę nad naszą klawiaturą

Stuck Ctrl/Shift Policy
Policy , jeśli używamy naszego komputera i wciskamy ctrl/shift kiedy nasz bot próbuje coś zrobić , czego nie powinien

Do Nothing
Czeka dopóki nie przestaniemy klikać

Release Instantly
Wyda Ctrl/shift natychmiast

Release after X seconds
Wyda ctrl/shift po X sekundach

If cavebot on, release instantly
Jeśli cavebot jest włączony wyda natychmiast

If cavebot on, Release after X seconds
Jeśli cavebot jest włączony wyda natychmiast po X sekundach

Type Wait Time
Jest to opóźnienie pisania (np. rozmawianie z NPC , wiadomości pisane , które zostaną wysłane na Default lub cast spell , które nie są na naszych hotkeyach)

Press Wait Time
opóźnienie pomiędzy wciskaniem klawiszy (hotkeye , ctrl , shift)


Ustawienia myszki

Mouse Mode

Simulate Mouse
Bot będzie symulował naszą myszkę , więc możemy śmiało korzystać z naszego komputera

Control/Permit Mouse
Bot będzie kontrolował naszą myszkę i jesteśmy w stanie kontrolować kierunek w jakim nasz bot się kieruje

Control/Resist Mouse
Bot będzie kontrolował naszą myszkę i nie jesteśmy w stanie kontrolować jego ruchów


Scroll Mode

Use Mouse wheel
Będzie używał środkowego przycisku myszy (scrolla) do przewijania stron , backpacków

Click on Scrollbar
Będzie klikał na pasek przewijania strzałkami do przewijania stron , backpacków


Stuck Cursor Policy
Jeśli używamy naszego komputera i korzystamy z naszego kursora klikając , kiedy bot próbuje coś zrobić

Do Nothing
Czeka dopóki nie przestaniemy klikać

Release Instantly
Wyda kursor natychmiast

Release after X seconds
Wyda kursor po X sekundach

If cavebot on, release instantly
Jeśli cavebot jest włączony wyda go natychmiast

If cavebot on, Release after X seconds
Jeśli cavebot jest włączony wyda kursor po X sekundach


Move Speed
Szybkość naszej myszki. Najszybszym w trybie normalnym jest prędkość 9

Click Wait Time
Opóźnienie między kliknięciami


Focus Policy
Dotyczy naszego okienka z Tibii . kiedy się koncentruję okienko tibii jest pierwszym widocznym oknem na naszym ekranie


Szukasz szybszego Windbota?



Wszystko co musimy zrobić to zmniejszyć nasz
press wait time
i nasz
click wait time
jednocześnie zwiększając nasz
move speed
i zwiększając nasze potiony
spam rate
w healerze. Spowoduje to , że twój Windbot będzie wykonywać polecenia szybciej na klawiaturze (spowodowane to przez runy , hotkeye , potiony)


7. ALARAMY


Alarmy są po to by ostrzec ciebie , lub ochronić naszą postać gdy bot się zatrzyma , lub nasza postać wyloguje .


Możemy także ustawić wiele wiele innych .


Player on Screen, Player Attacking, Private Message, Default Message
Możemy dodać tu Safe list , która pozwoli dodać nick gracza który nasz bot ma ignorować , więc nie będzie za każdym razem alarm wył .

Monster Attacking
Możemy tu dodać Safe List , dodać potwory tu , które bot będzie ignorował

Character Stuck
Ustawiamy tu czas w którym nasza postać stoi bez ruchu (milisekundy)

Health Below
Ustawimy nasz zakres HP poniżej którego zejdziemy będzie alarm

Mana Below
Ustawimy nasz zakres MANY poniżej którego zejdziemy będzie alarm


8.SKRYPTER


Ta część jest odpowiedzialna za obsługę skryptów tworzonych w Lua.


Skrypty można uzyskać na wiele sposobów

1. Utworzyć własny

2. Ściągnąć z Forum stworzone przez innego użytkownika

3. Użyć pre-made script dostępny w naszym script folderze


Hotkeys

Te skrypty są uruchamiane po naciśnięciu klawisza na klawiaturze


Persistent

Te skrypty muszą być aktywowane przez ciebie i zaczną działać po naszej aktywacji ich


Cavebot Scripter

Działa tak samo jak Persistent script ale będzie tylko i wyłączone włączone gdy nasz cavebot jest włączony


9. HUDs

Heads Up Display. Ta część Bota jest odpowiedzialna za skrypty tworzone w Lua. Używane do wyświetlania tekstów , pokazywania obrazków , radarów na naszym ekranie . Najbardziej popularną rzeczą używana i znaną w HUDs są statystyki bota , expienia itp.


Przykłady

Monitor My Stats



Monitor My Hunting

Napisane Przez : Dworak

(link do orginału poniżej)

Tibiawindbot.com

Designed by www.diablodesign.eu.